2007. augusztus 21., kedd

...ki a hülye, én vagy te?

Na, mielőtt bárki is úgy gondolná, hogy dobbantottam, áááá, dehogy. Itt vagyok. Csak nyugtattam magamat. Aztán rájöttem, hogy itt az én bloggocskám, ahol kipanaszkodhatom magamat, de le kellett így is nyugodnom. Komolyan.
Na, szóval 2 dolog nagyon régóta fúrja az oldalamat (több is, de ez a 2 így globálisan). Ezek valójában kérdések, s lehet, hogyha megválaszolja nekem valaki, akkor mán' nem is leszek pipa az ilyen hülyeségektől.
18 éve megjött a demokrácia,meg a szabadpiac, de a nagykorúság vele valahogy nem. Persze, vannak külsőségek, de az emberi agytekervényeknek szerintem még mélyülniük kellene.
Megalomán baromságokat írtó jól tudunk majmolni, a már "fejlett" (?), piacorientált, egykori burzsuj, most pédakép értékű nyugatról. Gondolok itt a bevásárlóközpontokra.
No istenem! Itt azért megjegyezném, hogy én Párkány-i élményeimtől dőltem ki ennyire, de asszem másutt sem sokkal rózsásabb a helyzet.
Milyen jó is, hogy egy közel 12 ezres városban, ahol a nyári hónapokban a "lakók" száma megkettőződik van néhány bevásárlóközpont. Annak hívják magukat, legalábbis. Ilyen Lidl, Billa, Terno szarokra gondolok. A megalomán feeling mindegyiket elérte, de a szolgáltatás szintje...
A pultok között hatalmas raklapokon hatalmas tornyokban sorakozik az ásványvízáradat. Rendben is van, hiszen embertelen forróságok nehezítik meg az emberiség nagyobb részének amúgy is keserves életét. De hogy már vásárolni se lehessen tőlük???!!! Ki az az elvetemült, aki ilyen parancsot ad? Közelharcot kell vívni raklappal, Manci nénivel meg még mittudoménkivel, ha kenyeret akarok venni. Mert hát, hol a legjobb nagy dugót csinálni? A leginkább fogyó termékek előtt. kenyér, hús, hentesáru. Komolyan mondom, a logisztikáról álmában sem hallott a "diszpécser", az 7 szentség! Na, aztán, miután a nagy csaták eredménye képen eljutok a kasszasorhoz, akkor jön a második infarktus. Beszarás!!!!!!!
Megalománomék ugye szépen megcsináltak vagy 7 fizetőstandot, mondhatnám kasszát. Nekem olybbá tűnnek, mint a metrókapuk (bár Párkányban nincs metró, ha meg igen, akkor marha jól titkolják!), mert azok szoktak üresen "ácsorogni". Mi a pöcsnek annyi kassza, ha nincs bele személyzet? Nonszensz. 18 percet dekkoltam a sorban, mondjuk ez volt a legtöbb, de a 8-10 perces várakozás simán garantált.
No, kedves üzletvezetőmenedzserek!!!! Olyat még senki sem hallott, hogy segédmunkaerő??? Aki figyelné, mikor fogy el az ásványvíz, és időben feltölti a készletet, nem pedig reggel tolnak be 15 raklapnyit a pultok közé. Lehet ilyen embereket alkalmazni, higgyék el. A kassza, az már más. Oda megbízható ember kell. De ez legyen az önök dolga, ne a vásárló rágja a kefét, amiért nincs "kasszásnéni" !!! Milyen fasza érzés leizzadt emberek közt ácsorogni negyed órát. Jómagam is büdösítek, biztos, de ilyen időben ki nem? Oldja meg a cég a gondjait, ne mi szívjunk. Hm... Klimatizált irodákból boldogan irányitanak, nézegetik a NAGY bevásárlóközpont képeit, és boldogok. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Ja, még nincs ám vége!!!! Ott hagytam abba, hogy kassza! Itt jön elő az IQ bajnokság döntője. Igazából csak két csapatra osztanám a kedves vásárló ill. fizető polgárokat: értelmesre, meg hülyére. Sajna, a második csoportba rengetegen tartoznak.
Azért vannak a nagy bevásárlókocsik meg a futószalag, hogy gördülékenyen menjen a sor a kasszánál. Én hülye legalábbis ezt gondoltam. 10-ből 8 "kedvesvendég" viszont nem.
Tehát, 10-ből ketten így fizetünk:
Irány a sor, aztán cucc a futószalagra. Kasszásnéni beolvastatja a kódot, átteszi a kassza másik felére, én fogom, be a nagy kerekes kocsiba. Folyamatosan haladunk, de jóóóóóó! Mire az utolsó darabot is behelyezem a kocsiba már lökik is az összeget, én fizetek, visszajáró és még 3 db ingyentasi és már húzok is az előtérbe, ahol aztán szépen rendezem a bevásárlásomat.
Na, a másik 8 "kedvesvásárló" módszere merőben ellentétes az én hülye stílusommal.
IQ bajnok felpakol a szalagra,eddig okés. Kasszásnéni beolvastatja a kódot, átteszi a kassza másik felére, és itt már változik a kép. Okoska máris kikönyörgi az ingyentasit, legalább 5öt, csak, hogy szépen külön tudja rakni a dolgait. És ott, a helyszínen ezt meg is teszi. Kasszásnéni rég kész a munkájával, bemondja a fizetendő összeget is, de "rakodómesterke" rá se hederít. Kit érdekel az álló sor, neki fontos dolga van, katonás rendbe el kell raknia a portékát. Aztán lehet fizetni. Kb. 4-5 perccel többet volt a kasszánál, mint mi, a másik csoport néhány tagja. Aztán, ha még fokozni szeretné a kedves illető a játék hevét, akkor előveszi a bankkártyáját, aminek pont elfelejtette a PIN kódját, vagy az adatátvitel nem üzemel vagy.... soroljam? Szóval, beszarás. Félve megyek bevásárolni, mert úgy érzem magam, mint az elefánt a porcelánboltban! Tényleg én lennék a különc? Én gondolkodom rosszul? Nem tudom, lehet, de bennem akkor is az az érzés terjeng, hogy nagy az Isten állatkertje. Meg a beképzelt hülye.
Na,hogy ne csak az üzletekkel foglalkozzam, az utolsó szuper élményem a nemrég átadott új párkányi postán terített le. Itt is a 7-es a bűvös szám, ennyi ablakocska várja az ügyfeleket. Ill. várná. Mert az ablakocskában táblácska: zárva. Akkor mi a fasznak a nagy posta? Lemértem, komolyan mondom, nem hazudok: 22 percet áltam sorba. Az ügyintézőnek 2 db ajánlott levelet 14 percig tartott kiadnia, ezen még csak kacarásztam, hogy milyen "ügyes". Percenként 8x húzott elő valami papírt, szerintem belső utasítások voltak rajta, hogy kell végezni a munkát. A másik ügyfélintéző "mindjárt jövök" felkiáltással elugrott vagy 10 percre valahova. A legbosszantóbb egy nézelődő hölgy volt. Ő sehol sem ült. Állt szépen a háttérben, oszt nézelődött, mosolygott szépen. Persze a munkaterületen. Alighanem a kolléganőin röhögött, mennyi munkájuk van, és a sor csak egyre nőt. Eszébe sem jutott, hogy segítsen nekik. Ugyan!!! nem azért van Ő ott kérem!!!
Panaszáradatozhatnék még, de minek? Most már jobb, legalább kisírtam magamból ezt az egy-két dolgot. Ez a kasszás dolog tud bosszantani a legjobban. És, sajna , ez nem csak Párkány-i gond. Az esztergomi Tescoban pont ez van. Leszarom, majd valami kis boltban fogok vásárolni. De azok meg már eltűntek, hisz ezek a giga multik már felfalták, ellehetetlenítették őket. Hm... Lehet, hogy le kellene szoknom a vásárlásról?

1 megjegyzés:

Melecske Ákos írta...

Fada, ez egy marhao jo iras. minel tobbet olvasnek toled!!